نمایش جزییات خبر
۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۰۷

گزارش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار گرفت

گزارش موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» در اختیار مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و انجمن‌های علمی قرار گرفت.
گزارش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار گرفت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» پس از ۱۶ سال وقفه، با هدف سنجش رفتارهای فرهنگی مردم ایران توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در سال 1398 اجرا شده است. موج اول این پیمایش در سال ۱۳۷۹ و موج دوم آن در سال ۱۳۸۲ صورت گرفته است.

در موج سوم این پیمایش تعداد ۱۵.۵۰۰ نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان­، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا مورد پرسش قرار گرفته‌ و سه محور «فعالیت فرهنگی»، «مصرف فرهنگی» و «تقاضای فرهنگی» در قالب مقولاتی چون: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، فعالیت تفریحی، فعالیت هنری و دستی، کتاب و کتابخوانی، روزنامه و مجله­‌خوانی، مصرف رادیو، تلویزیون، انواع دیگر رسانه­‌های صوتی تصویری، رایانه، اینترنت، ماهواره و تلفن همراه، سینما و تئاتر، موسیقی، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و نیازهای فرهنگی، بررسی و سنجش شده است.


به استناد یافته‌های این پیمایش الگوهای تولید، توزیع و مصرف کالاهای فرهنگی در ایران تغییر کرده که ضروری است این الگوها بررسی و تحلیل شوند.


اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید