نمایش جزییات خبر
۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۴۶

نقش نمایشگاه چاپ و بسته بندی در افزایش توان و ظرفیت تولیدات ملی

معاون دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بر ضرورت افزایش توان و ظرفیت تولیدات ملی در حوزه چاپ و بسته‌بندی تاکید کرد.
نقش نمایشگاه چاپ و بسته بندی در افزایش توان و ظرفیت تولیدات ملی
به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از اداره چاپ و نشر، علی اکبر ابراهیمی با اشاره به روند پیگیری و اطلاع‌رسانی دست‌اندرکاران نمایشگاه و هم¬گامی متولیان اجرایی آن مطابق با برنامه های مربوط، گفت: «به نظر می‌رسد در این دوره از نمایشگاه، گام‌هایی هماهنگ‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر برداشته شده است و امیدواریم نتیجه این تلاش، برگزاری نمایشگاهی برتر در نوع خود باشد.»
 
وی افزود : «از آن‌جا که فلسفه برگزاری این نمایشگاه، ارائه توان و ظرفیت چاپ کشور است و در این رویداد تولیدکنندگان رسته‌های مختلف چاپ حضور دارند، قطعا این نمایشگاه میدان مناسبی برای شناساندن توان تولیدات چاپی به شرکت‌ها و کارخانجاتی است که صنعت چاپ در تمام حوزه­های تولیدی‌شان، به عنوان صنعت تکمیلی، نقشی به‌سزا دارد. از این رو لازم است برای آشنایی هرچه بیشتر نسبت به توان و ظرفیت این صنعت، از مدیران صنایع بزرگ تولیدی در زمینه‌های مختلف خوراکی، دارویی، بهداشتی، آرایشی و ... که چاپ در حوزه بسته‌بندی محصولات‌شان از فرآیندهای تفکیک ناپذیر است، به عنوان مهمان برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آید.»
 
ابراهیمی تأکید کرد: «بی شک بازدید این مدیران و کارآفرینان، می‌تواند در کاهش واردات محصولات چاپی نقش‌آفرین باشد. با توجه تقاضای رو به افزون واردات بسیاری از محصولات واجد توان تولید در کشور که به دلیل عدم اطلاع اغلب تولیدکنندگان نسبت به این ظرفیت و توان انجام می‌گیرد، نمایشگاه چاپ زمینه‌ای مناسب برای انگیزه‌بخشی به افزایش تولید داخلی و نیز رونق فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی فعالان صنعت فاخر فرهنگی چاپ خواهد بود.»
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید