نمایش جزییات خبر
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۵۹

باز تعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی برای بهبود وضعیت تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نخستین نشست کارگروه تخصصی خود را برگزار کردند.
باز تعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مرکزفناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال"  نخستین جلسه کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی از کارگروه های پنجگانه برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باحضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی، با موضوع بازتعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی برگزار شد.

احسان اله حجتی مدیرکل دفترتبلیغات واطلاع رسانی در این نشست مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و نظارت فراگیر بر تبلیغات مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: «این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح کاری، ابتدا با بررسی مقررات و مستندات قانونی موجود، شیوه نامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را تنظیم، سپس شیوه ها و ابزارهای متناسب اطلاع رسانی عمومی برای اعلام فضاهای تبلیغاتی مجاز را به کار گرفته و همچنین از یک درگاه الکترونیک، پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی را عملیاتی خواهد کرد.»

محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نیز انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت تلاش های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست و آسیب شناسی وضعیت موجود، بهبود فرایندهای نظارتی، بررسی وضعیت تبلیغات و الزامات، ابزارها و روندهای توسعه ای فعالیت تبلیغاتی و بررسی وضعیت قوانین و مقررات را مهم ترین محورهای مطالعاتی این کارگروه اعلام کرد.

در این نشست بر بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با نیازمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال وشناسایی نقاط ضعف و خلا های قانونی موجود و مسیرهای تقویت آن تاکید شد. همچنین مقرر شد پس از مشخص شدن حدود و سازوکار مدیریت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش سایر دستگاه های اجرایی نیز برای عملیاتی شدن این مهم مشخص شود.

 


مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ وارشاداسلامی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید