نمایش جزییات خبر
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۱۶

امیرزاده در آخرین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها در سال 97: روابط عمومی ها نخستین نهاد هشدار دهنده و بازدارنده سازمان ها از افتادن به اشرافی گری باشند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های این وزارتخانه در سال جاری با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند، گفت: روابط عمومی ها باید نخستین نهاد هشدار دهنده و بازدارنده از افتادن سازمان ها به گرداب تجملات و تشریفات باشند.
امیرزاده در آخرین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها در سال 97: روابط عمومی ها نخستین نهاد هشدار دهنده و بازدارنده سازمان ها از افتادن به اشرافی گری باشند

ضرورت تبیین اولویت های وزارتخانه از سوی روابط عمومی ها

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده با تاکید بر این مطلب افزود: توجه بر اولویت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی روابط عمومی وزارتخانه و روابط عمومی های معاونت ها و سازمان های تابعه از دیگر ضروریات است.

امیرزاده ادامه داد: همدلی، همکاری و هم افزایی درون خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله موضوعات مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و روابط عمومی ها نیز باید به آن توجه داشته باشند.

پرهیز از اشرافی گری و توجه به ساده زیستی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ساده زیستی  و پرهیز از اشرافی گری و تشریفات باید از سوی روابط عمومی ها مورد توجه باشد. این موضوع به عنوان یکی از مولفه های گفتمان سازی درونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تاکید است که روابط عمومی به عنوان زبان صادق و گویای سازمان به این امر نگاه شعاری ندارد بلکه با هدف اطمینان از اجرای دقیق این سیاست در سال آینده، تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

امیرزاده در عین حال تصریح کرد: اگر روابط عمومی ها از تسری آفت اشرافی گری بیمی نداشته باشند به طور قطع نمی توان به عمومی سازی فرهنگ دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری در سازمان امیدوار بود.

وی افزود: بنابراین روابط عمومی ها باید نخستین نهاد هشدار دهنده و بازدارنده از افتادن سازمان ها به گرداب تجملات و تشریفات باشند و طوری در این مسیر عمل کنند که برای مردم باور پذیر باشد و نکوهش اشرافی گری باید برای روابط عمومی ها به یک اعتقاد و باور واقعی تبدیل شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هرگاه در سازمان یا نهادی شرایط طوری برقرار شود که مدیران آن از انگشت نما شدن به واسطه تجمل گرایی بیمناک شدند، می توان به مقبولیت بیرونی آن سازمان امیدوار بود.

تاکید بر اولویت برنامه های 9گانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

امیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و اهتمام روابط عمومی های این وزارتخانه بر کلان برنامه های 9گانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت در شرایط سخت و دشوار، گفت: صرفه جویی در هزینه ها در عین کار و فعالیت زیاد با هزینه کم از دیگر موضوعات مورد تاکید است.

امیرزاده در پایان با تاکید بر ایجاد نظام گسترده ارتباطی افزود: ایجاد این نظام میان مدیران وزارتخانه با یکدیگر، مدیران و کارکنان، کارکنان و ارباب رجوع و ارتباط میان سازمان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ضروری است.

گزارش عملکرد یک ساله مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

در ادامه سیدحمید سیدی معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از اقدامات این مرکز در سال 97 ارائه کرد.

وی گفت: نشست روابط عمومی های دستگاه های دولتی به میزبانی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست سراسری روابط عمومی های وزارتخانه در مازندران و تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها از جمله اقدامات این مرکز در یک سال گذشته است.

سیدی افزود: تدوین گزارش عملکرد وزارتخانه در سال 97، پوشش حداکثری سفرهای استانی، تلاش برای شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتقای رتبه وزارتخانه به مقام دوم شفاف سازی میان دستگاه ها، الکترونیکی شدن بولتن وزارتخانه، حرکت به سمت فضاهای جدید ارتباطی و رسانه ای، مستندسازی و تولید فیلم های کوتاه و ... از دیگر اقدامات این مرکز در سال 97 بوده است.

در ادامه اعضای این شورا به بیان نقطه نظرات و برنامه های خود برای سال 98 پرداختند.

خبر: سیدحمید نواده قره سیدی

 

اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید