نمایش جزییات خبر
۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۶

در نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتی؛ امیرزاده عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد

نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور مدیران این حوزه برگزار شد.
در نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتی؛ امیرزاده عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه فعالیت ها و عملکرد این مرکز را در بخش ها و حوزه های مختلف تشریح کرد.

در ابتدای این جلسه محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارتی هدف از برگزاری این جلسه را توجه و بهره گیری از خرد جمعی دانست و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات با خرد جمعی برطرف می شود.

رعایت عدالت رسانه ای و کاهش هزینه ها در دستور کار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی قرار دارد

در ادامه همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف و سیاست های روابط عمومی ها گفت: رعایت عدالت رسانه ای و کاهش هزینه ها در دستور کار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی قرار دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای طیف وسیعی از سطوح مخاطبان و ذینفعان از جمله جامعه فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، مراجع عظام، علما، روحانیت، قرآن و عترت، حج و زیارت و ... است و روابط عمومی باید در این حوزه ها نقش موثری را ایفا کند.

امیرزاده در عین حال تصریح کرد: اقناع این طیف وسیع از مخاطبان کار دشواری است و یکی از وظایف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ کردن گروه های مختلف برای اهداف سازمانی است.

وی با اشاره به اهداف این مرکز گفت: ایجاد بستر مناسب برای تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی در درون و برون دستگاه، سیاستگذاری، برنامه ریزی و کاربرد شیوه های مناسب برای انعکاس فعالیت ها، برنامه ها و مواضع دستگاه، توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی و نوین سازی ارتباطات، نظارت بر عملکرد روابط عمومی معاونت ها و واحدهای ستادی و استانی و رویدادهای فرهنگی وزارتخانه از جمله اهداف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دریافت دیدگاه رسانه های جمعی نسبت به عملکرد وزارتخانه از جمله رویکردهای مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مرکز رویکردهایی را دنبال می کند که دریافت دیدگاه رسانه های جمعی نسبت به عملکرد وزارت متبوع، برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مخاطبان درباره عملکرد وزارتخانه به صورت شفاف و با هدف تنویر افکار عمومی، گردآوری، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاه های صاحبنظران، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های انجام گرفته و ارائه آن به مدیران ذیربط بخشی از این رویکردها به شمار می آید.

امیرزاده در ادامه با اشاره به برنامه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه گفت: در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هفته گذشته در ساری برگزار شد کارگروه های خوبی برگزار شد و وضعیت و مشکلات روابط عمومی های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شد.

وی افزود: برگزاری همایش سراسری مدیران روابط عمومی استان، معاونت ها و سازمان های تابعه، راه اندازی و سازماندهی شورای روابط عمومی مناطق هفت گانه، بهینه سازی و ارتقای شبکه و پورتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین راهبردهای ارتباطی درون و برون سازمانی براساس اهداف و استراتژی های کلان وزارت متبوع و شناسایی چالش ها و مشکلات، تهیه گزارش عملکرد وزارتخانه به صورت مستمر و بهره گیری از فناوری های نوین و حضور فعال در شبکه های اجتماعی در قالب های جدید و روزآمد از برنامه های این مرکز است.

امیرزاده با شاره به تعداد کارکنان این مرکز وظایف هر بخش را نیز شرح داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های موجود و ارتقای این حوزه، استفاده از فناوری های نوین و حضور فعال در شبکه های اجتماعی در قالب های جدید و روزآمد و ... از دیگر رویکردهایی است که در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

ضرورت توجه به جایگاه مدیران روابط عمومی ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها

امیرزاده با اشاره به ضرورت ها ادامه داد: ارتقای کیفی و کمی اخبار استان ها، ارزیابی عملکرد ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و توجه به جایگاه مدیران روابط عمومی های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از جمله ضروریاتی است که باید به آن ها توجه و رسیدگی شود.

اقدامات 6گانه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 4 ماه گذشته

وی در پایان با اشاره به اقدامات این مرکز در 4 ماه گذشته گفت: پذیرش مسئولیت تهیه و تدوین گزارش عملکرد وزارتخانه، برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی های دستگاه های اجرایی به میزبانی وزارتخانه، برگزاری نشست تخصصی سراسری روابط عمومی های معاونت ها، سازمان ها و استان ها، تدوین مدل ارتباطی وزارتخانه و ارائه به شورای معاونان، راه اندازی شورای هماهنگی روابط عمومی های معاونت ها و سازمان های تابعه و انتشار اخبار و گزارش های شفاف سازی در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات مهم ترین اقدامات مرکز در این بازه زمانی بوده است.

رئیس مرکز حراست: برگزاری نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه ضروری است

در ادامه قاسم خورشیدی رئیس مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی گفت: روابط عمومی ها جای حساس و دارای حجم کاری بسیاری است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دارای طیف وسیعی از مخاطبان است این حجم کاری و حساسیت مضاعف است.

وی با اشاره به وظایف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی افزود: تعامل با افکار عمومی از طریق اطلاع رسانی، تعاملات مردمی با گروه های هدف و تعامل جمعی با کارکنان وزارتخانه به عنوان ماموریت ها و وظایف کاری این مرکز به شمار می آید.

خورشیدی ادامه داد: باید در این تعامل بازتعریف داشته باشیم و نقص های موجود را برطرف کنیم. استفاده و بهره گیری از ظرفیت های موجود وزارتخانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: تعامل و تقویت ارتباط با رسانه ملی نیز از ضروریات است که باید به آن توجه داشت و بازتاب عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق رسانه ها را باید جدی گرفت.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد: استفاده از ابزارهای فناورانه در فعالیت های روابط عمومی

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: استفاده و بهره گیری از ابزارهای فناورانه در اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پردامنه ترین وزارتخانه از لحاظ گروه های مخاطب است باید سیستم اطلاع رسانی در این مرکز تقویت شود.

مدیرکل دفتر مدیریت و ارزیابی عملکرد: توجه به نقش شبکه های اجتماعی ضروری است

در ادامه صفرخانی مدیرکل دفتر مدیرت و ارزیابی عملکرد گفت: روابط عمومی در کشور ما همچنان در بافت سنتی خود عمل می کنند، در حالی که با توجه به دهکده جهانی باید فراتر از این عمل کنند.

وی گفت: توجه به حضور در شبکه های اجتماعی و بهره گیری از این ظرفیت و توجه به گروه های مرجع و نخبگان از سوی روابط عمومی ها ضروری است.

مشاور وزیر در امور ایثارگران: نوآوری و خلاقیت را در دستور کار قرا ردهیم

در بخش دیگری از این جلسه سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: نوآوری و خلاقیت در انجام فعالیت های روابط عمومی باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: باید در روابط عمومی از ظرفیت های تشکل ها، انجمن ها، فعالان عرصه روابط عمومی و ... بهره گرفت.

دبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی بر ایجاد روحیه نشاط و شادی برای کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد

در پایان این جلسه مهدی محمدی مشاور وزیر و دبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی گفت: ایجاد شرایطی برای شادی و نشاط کارکنان این وزارتخانه ضروری است  که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی می تواند با تدابیر لازم این شرایط را فراهم آورد.

وی با اشاره به نقش موسسات فرهنگی در ارتقای فرهنگ کشور ادامه داد: وقتی در در جلسات و همایش های مختلف نقش این موسسات را توضیح می دهیم، بسیاری از این ظرفیت بی اطلاع هستند. بنابراین می توان به تبلیغ این ظرفیت ها توانایی های این موسسات در قالب های مختلف را تعریف کرد.

 

 

 

 

 

 

 

اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید