نمایش جزییات خبر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۱

امیرزاده عنوان کرد: اعتمادسازی در جامعه وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در ارتباط با مردم گفت: متاسفانه امروز در برقراری ارتباط با افکار عمومی و ایجاد گفتگوی دوسویه دچار اختلال هستیم و باید اعتماد را در جامعه ایجاد کنیم زیرا اگر فرصت گفت‌وگو‌ را به عموم ندهیم در مقابل با ریزش اعتماد افکار عمومی مواجه می‌شویم.
امیرزاده عنوان کرد: اعتمادسازی در جامعه وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌ عمومی مناطق استان‌ها با اشاره به اینکه برخی مدیران نسبت به وظایف روابط عمومی آگاهی لازم را ندارند، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف از روابط عمومی‌ها انتظار تبلیغ و بیان عملکرد دارند اما این در حالی است که باید الزامات و لوازم این مهم در مورد کارکردهای روابط عمومی محقق شود.

 

امیرزاده تصریح کرد: اگر امروز بهترین مهندسین افکار عمومی را در اختیار داشته باشیم و با بهترین نیروها بتوانیم کارکرد روابط عمومی را به رسانه منتقل کنیم امری خوب است، اما مشکل آنجاست که گاهی خود رسانه که وظیفه ارتباط گیری با مردم را دارد در این امر دچار اختلال است، امروز اصل موضوع یعنی ارتباط گیری مردم با رسانه هم دچار مشکلاتی شده است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز ما با فهرستی از بایدها و نبایدها در روابط عمومی‌ها مواجه هستیم و در این مسیر باید با هدف روشن ایده های نو‌ ارائه کنیم و با‌ قوت قلب به کار خود ادامه دهیم.

 

امیرزاده یادآور شد: در ا‌ولولیت اول ما باید به روابط عمومی احترام بگذاریم، سپس باید در مدت زمان فعالیت خود یک‌ قدم رو به جلو برداریم، انتظار از ما این است که ارشد روابط عمومی‌ها باشیم و ما هم نباید فراموش کنیم که فرصت‌های زیادی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

وی افزود: روابط عمومی موفق کسی است که نسبت به دغدغه همکاران خود آگاه باشد، وقتی ر‌وابط عمومی قوی باشد می‌تواند مشکلات خانوادگی و حتی چالش‌های داخل یک مجموعه را حل کند.

 

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: متاسفانه امروز در برقراری ارتباط با افکار عمومی و ایجاد گفتگوی دوسویه دچار اختلال هستیم و باید اعتماد را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم بدانند یک وزیر یا یک مسئول مثل سایر مردم زندگی می‌کند، در عین حال یک روابط عمومی قوی نباید اجازه دهد هر اظهارات نادرست جای اخبار صحیح را بگیرد، اگر همه بدانند که خاک‌ریز روابط عمومی قوی است صحبت های غیرواقعی را بیان نمی‌کنند.

 

در ادامه این نشست حمید سیدی معاون روابط عمومی وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی با اشاره به سخن معاون اول رئیس جمهور طی روزهای گذشته تصریح کرد: آقای جهانگیری در سخنان خود اشاره داشت « وضعیت به جایی رسیده است که مردم یک شایعه را سریعا قبول می‌کنند، ولی سخن من مسئول را با تمام آمار و ارقام نمی‌پذیرند ».

 

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها با کارکرد درست می‌توانند در بازسازی این اعتماد موثر باشند و فاصله حاکمیت و مردم را کاهش دهند. پس باید از ظرفیت روابط عمومی بهتر استفاده کنیم.

 

گفتنی است در این نشست مدیران روابط عمومی مناطق هفت‌گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هریک به بیان نقطه نظرات خود برای ارتقاء هرچه بیشتر روابط عمومی و برنامه‌ریزی برای نشست سراسری روابط‌ عمومی‌های وزارتخانه پرداختند.

 

اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید