• اخبار

معرفی داور بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر در یاسوج

معرفی داور بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر در یاسوج
محسن قصابیان متولد سال 1348 قوچان دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محسن قصابیان متولد سال 1348 قوچان است.

تخصص: نویسنده، کارگردان، بازیگر
تحصیلات: کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر؛ 1372؛ کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس؛ 1375
اجراها: بازی در نمایش"بلبشو" نوشته"فالنتین" به کارگردانی"؟ حسین‌پور"؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1369
بازی در فیلم سینمایی"تونل" به کارگردانی"مجتبی راعی"؛ 1369
کارگردانی نمایش"رمز جست‌وجو" نوشته"حمید پورعلی‌محمد"؛ تهران، جشنواره دانشجویی؛ 1369
کارگردانی و بازی در نمایش"کبودان و اسفندیار" نوشته"آرمان امید"؛ تهران، خانه کوچک نمایش؛ 1370
بازی در نمایش"لیرشاه" نوشته"ویلیام شکسپیر" به کارگردانی"تاجبخش فنائیان"؛ تهرن، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1370
بازی در نمایش"شهرزاد" به ‌کارگردانی"امیر دژاکام"؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1371
کارگردانی و بازی در نمایش"ببین چه برفی می‌آید" نوشته"نادر برهانی‌مرند"؛ تهران، تالار مولوی؛ 1372
بازی در مجموعه تلویزیونی"آخرین بازمانده" به کارگردانی"محمد قاسمی"؛ شبکه اول؛‌ 1374
بازی در مجموعه تلویزیونی"سقه الاسلام" به کارگردانی"حجت قاسم‌زاده"؛ شبکه 2؛ 1375
کارگردانی نمایش رادیویی"دایی وانیا" نوشته"آنتوان چخوف"؛ 1375
کارگردانی نمایش رادیویی"مرغ دریایی" نوشته"آنتوان چخوف"؛ 1375
بازی در فیلم سینمایی"رنگ زیتون کال" به کارگردانی"هما ناصرشاملو"؛ سیما فیلم؛ 1376
کارگردانی نمایش رادیویی"اتوبوسی به نام هوس" نوشته"تنسی ویلیامز"؛ 1376
کارگردانی نمایش رادیویی"سوء تفاهم" نوشته"آلبر کامو"؛ 1376
کارگردانی نمایش رادیویی"سفارت خانه" نوشته"مروژوک"؛ 1377
بازی در نمایش"انگشتری عقیق" به کارگردانی"افشین علیزاده"؛ شبکه 2؛ 1377
بازی در مجموعه تلویزیونی"ماه ریز" به کارگردانی"رضا شهیدی‌فر"؛ شبکه اول؛ 1378
کارگردانی نمایش رادیویی"شاه می‌میرد" نوشته"اوژن یونسکو"؛ 1378
کارگردانی و بازی در نمایش"مردی که می‌خواست مرد بماند" نوشته"افروز فروزند"؛ تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ 1379
نگارش و کارگردانی فیلم تلویزیونی"گنج"؛ سیما فیلم؛ 1380
کارگردانی فیلم تلویزیونی"جای تو خالی"؛ سیما فیلم؛ 1381
بازی در مجموعه تلویزیونی"تفنگ سر پر" به کارگردانی"امرا... احمدجو"؛ شبکه اول؛ 1381
بازی در نمایش"روی زمین" نوشته و کارگردانی"افروز فروزند"؛ تهران، جشنواره فجر؛ 1382
نگارش و کارگردانی فیلم تلویزیونی"ذهن زیبا"؛ سیما فیلم؛ 1383
نگارش نمایشنامه‌های رادیویی"قتل با 9 ضربه چاقو"، "ژنرال بیگناه"، "شرافت افسر سواره‌ نظام".

محسن قصابیان بازیگر نمایش "من که دانیستم" با بیان این که متن ابتدایی این نمایش وامدار کتاب "دا" بوده است، اظهار کرد: در تغییراتی که آقای پارسایی به متن داد، به همراه نویسنده نمایشنامه را به سمتی بردند که برداشتی از متن کتاب دا باشد و اثر نگاهی به زندگی راوی "دا" دارد.
وی با اشاره به این که حدود 13 سال است که در عرصه تئاتر فعالیت مستمر نداشته است، گفت: آن چه که باعث شد بعد از این مدت دوری ام از صحنه تئاتر این همکاری صورت بگیرد دوستی با حسین پارسایی کارگردان اثر و همچنین وجود نمایش متفاوت از کسانی بود که برای این مرز و بوم دفاع کردند که اتفاق خاص و مهمی است و هیچگاه هم تمام نمی شود.
قصابیان ادامه داد: اهمیت دفاع در تمام کشورها وجود دارد و کسانی که جانشان را برای دفاع از میهن شان می دهند ارزنده هستند و کار کردن برای این افراد لذت بخش است.
این بازیگر تئاتر و گوینده رادیو با تاکید بر این که در طول سال های بعد از جنگ تحمیلی تئاتر ما نتوانسته است مانند سینما در این زمینه قد بکشد، عنوان کرد: در حیطه ارائه یک اثر داستانی و جذاب و در عین حال متفاوت با موضوع دفاع مقدس تئاتر کشورمان نتوانسته اند به خوبی رشد کند. آثار متنوعی در سینما با موضوع جنگ وجود دارد و واقعیت این است که تئاتر ما با هزار اما و اگر نتوانسته است این اوج را بگیرد.
وی تاکید کرد: در نمایش "من که دا نیستم" تلاش برای ارائه اثری متفاوت صورت گرفته است چرا که دا پیشینه و جذابیت هایی برای مخاطب دارد و حتی آن هایی که مفهوم دفاع مقدس برایشان ارزشی نیست جذب این کتاب شده اند و حالا کارگردان و نویسنده ای برداشتی از این کتاب داشته اند و از آن استفاده کرده اند.
قصابیان با اشاره به مولفه های متفاوت این نمایش اظهار داشت: این که زنی پس از 30 سال خاطره ای را از شخصی که با او عشق نافرجامی را داشته مرور می کند می تواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد، یا این که اتوبان و حفظ خاطراتگذشته در تقابل یکدیگر قرار بگیرند و همچنین این که شکلی از تئاتر مستند ارائه شود می تواند جذابیت داشته باشد و البته ما نمی توانیم درباره موفقیت آن قضاوت کنیم و مخاطب باید قضاوت کند و بعد ها نقد ها و بررسی های اثر، حد و اندازه آن را مشخص می کند./و

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
۳ شهریور ۱۳۹۳ ۰۷:۳۵
  • اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500